Conseil en Statégie, Marketing, Commercial | Professeur Emérite TBS Toulouse Business School | Auteur de livres de Marketing et de Communication

Enseignement

Enseignement

Academic activities | Activités académiques

– Professor of Marketing, Toulouse Business School | Professeur de Marketing, TBS

–  Formerly in charge of the Marketing modules for the Aerospace MBA (Full-Time and Part-Time) | Précédemment Responsable des modules Marketing du MBA Aerospace. TBS

Formerly Marketing Management & Communication Master | Précédemment Responsable de l’ingénierie pédagogique (tronc commun et électifs) du Mastère « Marketing Management et Communication », en deux programmes francophone et anglophone.

Former Business to Business program manager | Précédemment Responsable de l’Option Business to Business.

– Visiting Professor : MBA Political Sciences, Paris, ESCP Senior, MBA ESCP, ENSAE Supaéro Toulouse, Hec MBA and Executive MBA, Universities of Toulouse and Bordeaux Masters of Marketing. | Intervenant dans les mastères Marketing des IAE de Toulouse et Bordeaux.| IIMB Indian Institute of Management of Bangalore, et TsingHua University, Beijing

Enseignement

Main teaching areas | Principaux domaines d'enseignement

– Business to Business Marketing | Marketing Business to Business

– Project Marketing | Marketing d’Affaires

– Communication | Communication

– BtoC & BtoB Branding | Stratégie de Marque (Gde Conso et BtoB)

– Marketing and Human Resource Communication Strategy | Stratégie de Marque (Grande Consommation et B to B)

– Marketing and Commercial Action Planning | Plan Marketing et Plan d’Action Commerciale

– Distribution channels and sales team management | Circuits de Distribution et Gestion de la Force de Vente
– Product/Service Strategy | Stratégie Produit

– Quantitative and qualitative surveys | Études Quantitatives et Qualitatives

– Merchandising and trade marketing | Merchandising et trade marketing

– Sales promotion | Promotion des Ventes

– Industrial purchasing | Achat Industriel

H2H Human-to-Human Marketing

Enseignement

Research activities | Activités de recherche

Formerly Head of Cermas (European Research Center for Management in the Aerospace Sector). | Précédemment Responsable du Cermas de l’ESC Toulouse, Centre d’études et de recherche en management du secteur aéronautique et spatial

– Member of the research center Emec (Marketing and e-Marketing) | Membre du Centre de Recherche eMec (Marketing et e-Marketing)

– Former Member of the AFM (French Marketing Association) | Précédemment Membre de l’AFM (Association Française de Marketing)

– Member of the Reading Committee for the Review “Décisions Marketing” | Membre du Comité de Lecture de la revue Décisions Marketing

 Member of the Reading Committee for the AFM Annual Congress | Membre du Comité de Lecture des communications proposées au Congrès Annuel de l’Association Française de Marketing

Enseignement

Main research areas | Principaux domaines de recherche

– Business to Business marketing | Marketing Business-to-Business

Branding Strategy | Politique de Marque

– Marketing Communication | Communication Marketing

– Aeronautics and Space Marketing | Marketing Aéronautique et Spatial

– Marketing in Developing Countries | Marketing des pays en voie de développement

H2H Human-to-Human Marketing